Algemene Voorwaarden
Artikel 1 – Toepassing
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Droomvacht (hierna te noemen “de trimmer”) en de klant met betrekking tot de te leveren verzorgings- en trimdiensten voor het dier.
Artikel 2 – Overeenkomst
2.1 De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant een afspraak maakt voor een trimbehandeling, hetzij via een online boekingsplatform, hetzij via directe communicatie (telefoon, e-mail of ander communicatiemiddel).
Artikel 3 – Algemene Bepalingen
3.1 De trimmer heeft het recht om foto’s en video’s te maken van de dieren en deze te gebruiken voor marketingdoeleinden, inclusief sociale media. Indien de klant dit niet wenst, dient dit schriftelijk meegedeeld te worden aan de trimmer.
3.2 De trimmer heeft het recht om een dienst te weigeren indien blijkt dat het op dat moment onmogelijk is om het dier op een veilige en verantwoorde manier te trimmen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij agressief gedrag van het dier, gezondheidsproblemen of andere omstandigheden die de veiligheid van het dier of de trimmer in gevaar zouden kunnen brengen. De klant wordt hiervan op de hoogte gesteld op het moment van vaststelling.
3.3 De klant en de trimmer bepalen samen wanneer de gevraagde diensten moeten worden uitgevoerd. Er wordt geen garantie gegeven dat de gevraagde dienst altijd op exact hetzelfde tijdstip plaatsvindt, aangezien prioriteit wordt gegeven aan medische zorg van dieren of andere dringende zaken.
3.4 De trimmer heeft het recht om een gemaakte afspraak op elk gewenst moment te annuleren, bijvoorbeeld door privéomstandigheden, zonder verplichting om hiervoor een reden op te geven. De klant wordt zo snel mogelijk op de hoogte gesteld van de annulering. De klant is vrijgesteld van het betalen van een annulatievergoeding.
Artikel 4 – Prijs
4.1 De prijs die de klant moet betalen, wordt vastgelegd in de overeenkomst. Voor een trimbehandeling staan de prijzen vermeld op de website van Droomvacht. De prijs omvat de kosten van verzorging en/of trimmen van het dier.
4.2 Eventuele prijsstijgingen tussen het moment waarop de overeenkomst wordt afgesloten en het moment van uitvoering zijn van invloed op de overeengekomen prijs. De klant wordt hiervan tijdig op de hoogte gesteld d.m.v. communicatie via de website.
Artikel 5 – Betalingen
5.1 De klant verplicht zich om de verschuldigde bedragen voor een trimbehandeling na aanvang van de behandeling te voldoen. Een reservatie is bindend en wordt gereserveerd op basis van de aangegeven data. Indien de klant nalaat het verschuldigde bedrag tijdig te betalen, wordt een boete van 10% in rekening gebracht.
Artikel 6 – Annulering
6.1 In geval de klant de reeds gereserveerde diensten annuleert, gelden de volgende regels:
- Bij annulering tot 24 uur voor de afspraak, zijn er geen kosten verschuldigd.
- Bij annulering binnen 24 uur voor de afspraak, wordt 50% van het totaalbedrag in rekening gebracht.
6.2 Annuleringen dienen schriftelijk (via e-mail of sms) te worden doorgegeven aan de trimmer.
Artikel 7 – Verantwoordelijkheden van de trimmer
7.1 Droomvacht verplicht zich om de verzorging van het dier op een professionele en zorgvuldige manier uit te voeren gedurende de afgesproken periode.
7.2 De trimmer werkt volgens vachtbesparende methodes, waarbij het welzijn van het dier altijd voorop staat. Indien nodig, wordt klit- of viltvorming weggeschoren om de gezondheid van de vacht te verbeteren. Dit kan betekenen dat het dier na de behandeling met een ongebruikelijk of “gek” kapsel naar huis gaat. De klant kan geen kritiek leveren op het uiterlijk van het dier na de behandeling, aangezien dit noodzakelijk is voor het welzijn van de vacht. De trimmer voert geen behandelingen uit voor esthetische doeleinden op verzoek van de klant, zoals een ‘lion cut’, tenzij dit in overleg met de klant nodig is voor de gezondheid van het dier.
7.3 Mocht het dier tijdens de behandeling problematisch gedrag vertonen, behoudt de trimmer zich het recht voor om de behandeling te onderbreken of te beëindigen.
7.4 Droomvacht behoudt zich het recht voor om een behandeling af te breken indien het welzijn van het dier of de verzorger in gevaar komt, bijvoorbeeld door extreme weersomstandigheden.
Artikel 8 – Verantwoordelijkheden van de klant
8.1 De klant is verplicht om vooraf alle relevante informatie over het dier te verstrekken, zodat de trimmer de zorg op de juiste manier kan uitvoeren. Dit omvat onder andere medische informatie, gedragsproblemen en dieetbeperkingen.
8.2 De klant moet ervoor zorgen dat het dier sociaal genoeg is om met andere mensen en dieren om te gaan, om veiligheidsrisico’s te minimaliseren. Indien het dier agressief gedrag vertoont, behoudt de trimmer zich het recht voor om de behandeling te onderbreken of te annuleren.
8.3 De trimmer heeft het recht om de behandeling te annuleren en het starttarief (varierend per diersoort) in rekening te brengen indien het dier vlooien, ringworm of andere parasieten heeft.
Artikel 9 – Ziekte van het dier
9.1 De klant moet eventuele ziekten of afwijkingen van het dier vooraf melden.
9.2 De trimmer heeft het recht om, in overleg met de klant, de juiste veterinaire hulp in te schakelen mocht het dier tijdens de behandeling ziek worden of medische hulp nodig hebben. Indien de klant niet beschikbaar is voor overleg, behoudt de trimmer zich het recht voor om zelfstandig spoedhulp in te schakelen om het welzijn van het dier te waarborgen.
Artikel 10 – Overlijden van het dier
10.1 In uitzonderlijk geval van overlijden van het dier tijdens de behandeling, zal Droomvacht de klant hiervan zo snel mogelijk op de hoogte stellen.
10.2 De trimmer kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het overlijden van het dier, aangezien dit buiten de controle van de trimmer ligt.
Artikel 11 – Aansprakelijkheid
11.1 De trimmer is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door haarzelf of door een medewerker, maar de aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag van de aansprakelijkheidsverzekering.
De klant is aansprakelijk voor schade die het dier aan derden of aan de eigendommen van de trimmer veroorzaakt.
Artikel 12 – Verzekeringen
12.1 De klant wordt geadviseerd een verzekering af te sluiten die dekking biedt voor schade veroorzaakt door het huisdier, indien dit nog niet het geval is.
Artikel 13 – Wijziging van de algemene voorwaarden
13.1 Droomvacht behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden te wijzigen. Klanten worden hiervan tijdig op de hoogte gesteld.